Procedura infiintare SRL – Acte necesare

Procedura infiintare SRL – Acte necesare. Infiintarea unei societati cu raspundere limitata presupune parcurgerea a doua etape esentiale si anume, infiinatrea propriu- zisa a societatii si inregistrarea fiscala a acesteia.

Pentru inregistrarea propriu-zisa a societatii va fi nevoie de cunoasterea denumirii acesteia, persoanele care vor fi desemnate ca asociati, administratorul, sediul social, capitalul social si activitatile pe care societatea le va desfasura.

Procedura de infiinatre a Societatii cu Raspundere Limitata

Etapele infiintarii societatii sunt urmatoarele:

  • Rezervarea denumirii societatii pe site-ul ONRC. Verificarea si rezervarea denumirii se poate face online insa, pentru a nu va confrunta cu situatia de a reface dosarul de infiintare va recomandam sa mergeti personal la Oficiul National al Registrului Comertului sa verificati si sa rezervati denumirea societatii;
  • Stabilirea sediului social. Declararea unui spatiu ca sediu social al societatii se face pe baza unui act de proprietate sau a unui contract de comodat;
  • Intocmirea actului constitutiv care sta la baza infiintarii societatii;
  • Alegerea unei banci cu care doriti sa colaborati si depunerea capitalului social (minim 200 lei);

Procedura infiintare SRL – Acte necesare
Dosarul de infiintare trebuie sa contina urmatoarele documente:

  • Cerere de inregistrare in registrul comertului, inregistrare fiscala si autorizarea functionarii (formular ONRC);
  • Dovada rezervarii denumirii societatii;
  • Actul de proprietate (copie) sau Adeverinta de Rol Fiscal (in original) de la Primarie sau Extras carte funciara (in original) impreuna cu contractul de comodat (in cazul in care sediul societatii se afla la o locatie inchiriata), actul de proprietate (in cazul in care sediul societatii se afla la o locatie proprie);
  • Actul constitutiv;
  • Copie dupa actul de identitate al asociatului/ asociatilor;
  • Chitanta depunere capital social;
  • Anexa A1- Vectorul fiscal;
  • Declaratie pe propria raspundere (a administratorului)- Model 2;
  • Anexa nr.2 ANAF– Cererede inregistrare care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
  • Specimenul/ specimenele de semnatura;
  • Dovada platii publicarii in Monitorul Oficial privind infiintare societatii dar si contravaloarea serviciilor postale de transmiterea a documentelor (aproximativ 130 lei);
  • Declaratie pe propria raspunderea a asociatului/asociatilor cu privire la faptul ca nu are antecedente penale, nu a savarsit infractiuni si nu a fost condamnat pentru fapte penale si alte infractiuni;
  • Daca la sediul social mai exista alte firme va trebui sa dati o declaratie (administrator sau proprietar) in fata unui notar din care sa reiese ca spatiul pentru sediul societatii are suficiente camere pentru toate societatile;
  • Declaratia asociatului unic ca nu mai are aceasta calitate intr-o alta societate cu raspundere limitata.

Procedura infiintare SRL – Acte necesare.
Toate documentele mentionate mai sus se pun intr-un dosar de carton cu sina si se depune la ONRC, iar in doua zile de la depunere se elibereaza actele societatii si anume:

  • Certificatul de inregistrare;
  • Certificatele constatatoare de autorizare.

Dupa ce firma a fost infiintata va trebui sa parcurgeti urmatoarea etapa si anume, inregistrarea fiscala.

Inregistrarea fiscala se face in 30 de zile de la infiintare prin depunerea formularului 010 la registratura ANAF-ului de pe raza caruia face parte firma nou infiintata sau se poate trimite prin posta tot la registratura. Formularul 010 se completeaza si se depune in doua exemplare. Daca alegeti sa il trimiteti prin posta, dovada depunerii este confirmarea de primire a documentului.

Prin completarea si transmiterea formularului 010 vei instiinta instituatia statului ca vei plati taxele si impozitele aferente tipului tau de societate dar si perioada la care se vor plati (lunar sau trimestrial).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here