RAR- ul si certificatul TUV

RAR- ul si certificatul TUV.
Unele dintre masinile importate din Germania vin cu un certificat TUV. Acest certificat TUV este echivalentul ITP-ului din tara noastra.

TUV (Technischer Uberwachungsverein) reprezinta o organizatie Germana care are ca principal obiectiv testarea standardelor de siguranta ale produselor.

Beneficiul pe care il aduce acest tip de certificat este acela ca in momentul efectuarii inspectiei RAR, automobilul nu va mai fi supus testelor tehnice, iar valorile vor fi transcrise conform valorilor declarate in TUV.

Parte rea este ca ITP-ul va expira la data specificata in certificatul TUV, iar daca in certificat perioada de valabilitate a inspectiei este mai mare de un an la autovehiculele mai vechi de 10 ani, acestea se vor supune regulilor din Romania.

RAR- ul si certificatul TUV
Prin urmare, daca un autovehicul mai vechi de 10 ani are un TUV valabil un an si jumatate, valabilitatea acestuia in Romania va fi cu un an mai mica.

De exemplu, daca in luna ianuarie 2020 importam un autovehicul mai vechi de 10 ani, cu un TUV valabil pana in august 2021, in Romania acesta va avea un ITP valabil pana in august 2020.

Marea majoritate a romanilor care achizitioneaza masini importate din Germania sau le importa direct si care detin un astfel de certificat prefera sa evite verificarile RAR-ului in defavoarea pierderii a catorva luni de ITP.

Motivul principal pentru care romanii iau aceste decizii este lipsa de incredere in aceasta institutie a statului. Sunt sanse mici ca automobilul care a obtinut deja un certificat de inspectie tehnica in Germania sa nu reuseasca sa treaca testele in Romania.

Chiar daca autoturismul trece peste verificarile tehnice efectuate de RAR, taxele care trebuie platite raman aceleasi:

  • Completare cod unic de identificare vehicul (CIV)- 36.6 lei;
  • Cerfificarea autenticitatii vehiculului- 194.4 lei;
  • Atribuire numar de registru- 82.7 lei;
  • Transcriere ITP UE- 95.6 lei;
  • Certificarea autenticitatii documentelor- 40.2 lei
  • Folie securizare – 1.2 lei

In total, Registrul Auto Roman percepe taxe de aproximativ 450 lei, pentru eliberarea cartii de identitate a autovehiculului.

Vom publica un articol cu toti pasii pe care trebuie sa-i urmam pentru inmatricularea unui vehicul adus din strainatate.

Daca aveti intrebari despre acest subiect nu ezitati sa scrieti un mesaj in campul de mai jos.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 COMENTARII

  1. Bună ziua!
    Vă rog să mă lămuriți în următoarea problemă:
    În luna mai 2021 am scos nr rosii pt autoturism adus din Germania. Conform art 4 alin. (5) din Legea nr 55/2020, valabilitatea acestora, respectiv a autorizatiei provizorii de circulație, se prelungește pe toată perioada stării de alertă + 90 zile, motiv pentru care am decis să nu efectuez RAR-ul și să nu o înmatriculez momentan.

    Din actele de înmatriculare din Germania, reiese faptul că următoarea inspecție (TUV/RAR) TREBUIE EFECTUATĂ ÎN AUGUST 2021, Mașina are prima înmatriculare în oct. 2012, în Germania.
    Mai pot circula cu ea dacă nu efectuez RAR-ul, respectiv ITP-ul, DEOARECE MAI POT CIRCULA CU NR ROȘII ? Nefiind înmatriculată, nu pot efectua ITP-ul decât la RAR, cel puțin așa știam.
    Vă mulțumesc anticipat și aștept răspunsul dvs!

    • Buna ziua,
      Fiind o situatie mai complicata, va recomandam sa luati legatura cu organele competente ce va pot oferi informatii corecte privind speta dumneavoastra. Sincer, nu cred ca mai puteti circula cu ea, nemaiavand un itp valabil insa va recomand sa va adrsati drpciv-ul de pe raza dumneavoastra.

  2. Azi am făcut rar ul la un Opel mokka din 2014 care mai avea un an tuv ul valabil. Nu l au luat în considerare și am fost pus să fac rar ul din nou, taxă 560 lei. Este legal?!

    • Buna ziua,
      Nu stiu exact daca sunt obligati sa ia in considerare acel TUV. La mine l-au luat in considerare. Cel mai sigur ar fi sa sa pui o intrebare la RAROM si sa vezi ce-ti raspund dansii.
      O zi buna in continuare!