Procedura infiintare PFA 2019

Procedura infiintare PFA 2019.
Pentru un debutant in domeniul afacerilor, cea mai simpla forma de activitate este PFA-ul, fiind usor de infiintat si gestionat. Persoana Fizica Autorizata nu dispune de personalitate juridica.

Daca te horarasti sa iti deschizi PFA trebuie sa stii ca ai dreptul sa faci angajari, insa nu mai mai mult de trei. In concluzie ca persoana fizica autorizata poti avea trei angajati cu contract individual de munca conform legislatiei in vigoare.

Iata care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi si care este procedura pentru infiintare PFA in anul 2019

  1. Inainte de inregistrarea proriu-zisa trebuie sa verifici disponibilitatea numelui firmei si ulterior rezervarea acestuia. In cazul de fata numele firmei este alcatuit din numele si prenumele intreprinzatorului urmat de sintagma PFA sau numele si initiala intreprinzatorului urmat, de asemenea de sintagma PFA. Aceasta cerere de verificare a disponibilitatii firmei si/sau rezervare a acesteia se poate descarca de pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului, iar in rubrica a V-a va trebui sa scrii trei denumiri ale firmei, in ordinea preferintelor. Aceste documente se depun la ONRC de pe raza caruia firma isi stabileste sediul social. Denumirea firmei va fi rezervata 3 luni de la data inregistrarii, timp in care va trebui sa iti faci dosarul si sa il depui la organul competent in vederea infiintarii intreprinderii.
  2. Inregistrarea propriu-zisa a PFA-ului.

Actele necesare pentru infiintare PFA
Dosarul ce trebuie depus la ONRC este alcatuit din mai multe documente si anume:

  • Cerere de inregistrare in registrul comertului;
  • Anexa 1 care contine informatii cu privire la inregistrarea fiscala;
  • Declaratie pe proria raspundere ( model 1) ca la sediul social nu se desfasoara nicio activitate de natura obiectului de activitate declarat;
  • Declaratie pe propria raspundere (model 2) ca sunt respectate normele cu privire la protectia mediului, din domeniul sanitar, sanitar- veterinar si protectia muncii;
  • Declaratie pe propria raspundere cu privire la respectarea conditiilor legale pentru desfasurarea activitatilor ca persoana fizica autorizata;
  • Copie dupa cartea de identitate sau pasaport (copia trebuie sa contina inscrisul “conform cu originalul” ,numele in clar si semnatura);
  • Documente care sa ateste dreptul de proprietate sau de folosinta a sediului social al firmei (copie certificata olograf);
  • Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate in original. Specimenul de semnatura se depune o data cu cererea de inregistrare la registrul comertului si poate fi certificata de catre directorul ORC, inlocuitorul acestuia sau notarul public.
  1. Daca este cazul ONRC poate cere si alte formulare si declaratii precum:
  • Avizul asociatiei de proprietari sau locatari privind schimbarea destinatiei imobilului;
  • Declaratie cu privire la desfasurarea activitatii de catre sot sau sotie;
  • Declaratie pe propria raspundere in ceea ce priveste patrimoniul de afectatiune;
  • Documente care atesta pregatirea profesionala si experienta in domeniul de activitate in care firma activeaza (diploma, certificate de calificare profesionala, certificate de competent profesionala, atestat de recunoastere in cazul persoanelor care au dobandit calificare in strainatate si orice documente care sunt relevante si atesta pregatirea si experienta profesionala).

Toate cererile, formularele, anexele si modelele le gasiti atasate in format pdf pe siteul Oficiului National al Registrului Comertului de unde le puteti descarca si completa iar mai apoi depune in vederea obtinerii statutului de Persoana Fizica Autorizata (PFA).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 COMENTARIU