Valabilitatea documentelor va fi prelungita pe timpul perioadei de urgenta

0
51

Valabilitatea documentelor va fi prelungita pe timpul perioadei de criza.
Conform unui comunicat de presa, Ministerul Afacerilor Interne anunta prelungirea valabilitatii documentelor personale.

Decizia de prelungire a valabilitatii documentelor care urmeaza sa expire a fost luata pentru a reduce riscul de imprastiere si de contaminare cu CoVid-19. Valabilitatea documentelor a fost prelungita pe tot parcursul starii de urgenta si inca 90 de zile dupa incetarea acesteia.

Masurile adoptate de catre Ministerul Afacerilor Interne sunt in conformitate legislatia din momentul actual (Decretul Presedintelui si Ordonanta Militara nr.3) care reglementeaza programul de relationare cu publicul.

Documentele personale a caror valabilitate se va prelungii sunt:

  • buletinul si documentul de stabilire a resedintei (flotant);
  • permisul de conducere si dovada inlocuitoare a permisului de conducere;
  • autorizatiile de circulatie provizorie si dovada inlocuitoare a certificatului de inmatriculare;
  • documente de inamtriculare sau transcriere a autovehiculelor;
  • documente care alcatuiesc dosarul de scolarizare in vederea obtinerii permisului de conducere;
  • documente de preschimbare a permisului de conducere (de ex. fisa medicala);
  • cazierul judiciar si adeverinta de integritate comportamentala;
  • documentele eliberate cetatenilor straini aflati pe teritoriul Romaniei: permis de sedere, aviz de angajare/ detasare, certificate de inregistrare a rezidentei sau carti de rezidenta.

Toate aceste documente isi vor prelungi perioada de valabilitate pana la incetarea starii de urgenta. Dupa aceasta perioada, revine in obligativitatea cetatenilor de a schimba documentele, in termen de 90 de zile.

Valabilitatea documentelor va fi prelungita pe timpul perioadei de criza.
Exista si situatii cand aceste documente se pot elibera de catre institutia competenta, pe parcursul starii de urgenta.

Actul de identitate sau buletinul se poate elibera in situatia in care acesta a fost pierdut, furat, distrus sau va este necesar din motive medicale. Tot pe baza acestor motive se poate elibera si un nou document de stabilire a sederii (viza de flotant).

Cazierul judiciar si adeverinta de integritate comportamentala se emit pe perioda starii de urgenta doar pe baza unor motive justificate in mod temeinic.

Lista documentelor care isi vor prelungi valabilitatea cu 90 de zile din momentul incetarii situatiei de urgenta sunt enumerate si detaliate pe site-ul M.A.I. Tot pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne va puteti informa in detaliu cu privire la fiecare document in parte. Pe parcursul acestui articol v-au fost prezentate cateva din declaratiile autoritatilor publicate sub forma unui comunicat de presa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here